کد خبر : 95272
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۹ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۴
-

در همايش تخصصى روز ملى هواى پاك در منطقه ٤ مطرح شد؛

آلودگی هوای تهران، مشکلی غیر قابل حل نیست

آلودگی هوای تهران، مشکلی غیر قابل حل نیست
مدير كل محيط زيست و توسعه پايدار شهردارى تهران با بیان اینکه ۲۹ دی ماه روز ملى هوای پاک، تلنگری است در راستای اقدام برای هماهنگی تلاش‌های ملی بر ضرورت عزم و اراده ملى در كاهش آلودگى هواى تهران و كلانشهرها تاکید کرد.

به گزارش گروه اجتماعی سورپرس به نقل از روابط عمومى اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران؛ “شینا انصارى” در همایش تخصصى روز ملى هواى پاک که در منطقه ۴ برگزار شد، با اشاره به نام گذارى ٢٩ دى ماه به عنوان روز “ملى هواى پاک” در فصل سرد سال که با پدیده اینورژن مواجه هستیم گفت: همه ما انسان ها برای داشتن زندگی سالم و با کیفیت به هوای سالم و پاک نیاز داریم و ٢٩ دى ماه روز ملى هوای پاک، تلنگری است در راستای اقدام برای هماهنگی تلاش‌های ملی و حرکت در چارچوب اسناد بالادستى، براى داشتن هوایی پاک که به سلامت شهرها منجر می‌شود.

مدیر کل محیط زیست و توسعه پایدار شهردارى تهران با اشاره به قانون هواى پاک مصوب سال ١٣٩۶ مجلس شوراى اسلامى که در ٣۴ ماده تکالیف همه دستگاه ها را در موضوع آلودگی هوا مشخص کرده است اظهار داشت: موضوع آلودگى هوا در قوانین برنامه ای کشور از برنامه سوم تا برنامه ششم احکام مشخصی داشته و دارد که معتقدم اگر در این سالها به آنچه در قانون و آیین نامه های اجرایی تکلیف شده با جدیت عمل می شد امروز وضعیت هوای تهران بهتر بود.

انصارى در ادامه با اشاره به اقدامات موثری که طى سالیان گذشته در خصوص کاهش و مدیریت آلودگى هوا انجام شده گفت: حذف سرب از سوخت، بهبود نسبى حمل و نقل عمومى، ارتقاء استاندارد خودرو طی دو دهه، منجر به حذف آلاینده شاخص منواکسید کربن شده است بطوریکه امروز آلاینده شاخص آلودگى هوا ذرات معلق کمتر از ٢.۵ میکرون است.

مدیر کل محیط زیست و توسعه پایدار شهردارى تهران با تاکید بر ضرورت عزم و اراده ملى در کاهش آلودگى هواى تهران و کلانشهرها یادآور شد: اگر دستگاه ها بصورت هماهنگ در اجراى قانون هواى پاک طی این سالها حرکت میکردند ، حتما شرایط بهترى از هواى تهران را شاهد بودیم.

وی تاکید کرد: آلودگی هوای تهران غیر قابل حل نیست بلکه تنها نیازمند اراده ملی و اقدام هماهنگ حاکمیت و مشارکت شهروندان است.

بنابراین گزارش؛ با حضور “محمد رضا پوریافر” شهردار منطقه ۴، “شینا انصارى” مدیر کل محیط زیست و توسعه پایدار و جمعى از مدیران این حوزه در حاشیه همایش ملى آلودگى هوا از فعالان محیط زیست در سطح منطقه تقدیر به عمل آمد.

 

انتهای پیام/۱۰۱

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.