کد خبر : 27813
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۱ تیر ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۰
-

آقای مسئول بخوان و نگذار مردم بسوزند

آقای مسئول بخوان و نگذار مردم بسوزند
آقای شهردار، آقای قوه قضائیه، آقای دولت، آقای مسئول هر که هستی، هزاران پلاسکو و سینا در گوشه گوشه این کشور فعال هستند. مجهز نبودن آن‌ها مطابق استانداردها در گزارش کارگروه آتش و کارگروه مدیریت بحران گزارش ملی پلاسکو آمده است.

گروه اجتماعی سورپرس: محمد فاضلی در یادداشتی نوشت: کلینیک سینا منفجر شد و تاکنون نوزده نفر جان باخته‌اند. سه‌ونیم سال پیش هم ساختمان پلاسکو فروریخت و کم‌وبیش همین تعداد انسان جان باختند. آقای شهردار، آقای قوه قضائیه، آقای مسئول … من عضو کمیته ملی گزارش ملی پلاسکو بودم و اکنون که هیچ سخنی از عمدی بودن و خرابکاری گفته نشده، و از سویی قدیمی بودن ساختمان مطرح شده است، کم‌وبیش می‌توانم تصور کنم در پس آن یک لحظه که انفجار صورت گرفته، چه تاریخی از بی‌توجهی، قصور، ناکارآمدی و نادیده گرفتن استانداردهای ایمنی خفته است. خوشبختانه همه این نوع قصورها و ناکارآمدی‌ها در جایی مستند و مکتوب شده است.

آقای مسئول، بخش عمده پاسخ‌ها درباره حادثه کلینیک سینا در #گزارش_ملی_پلاسکو آمده است. پلاسکو و سینا مثل هزاران نمونه دیگر ساختمان‌هایی هستند که مردم این شهر، و مردمان این کشور هر رو ز به آن‌ها رفت و آمد می‌کنند و استانداردهای ایمنی در اداره آن‌ها هیچ جایی ندارند. داستان این بی‌توجهی‌ها یا همان بازی با مرگ در این نوع ساختمان‌ها در آن گزارش به تفصیل آمده است.

آقای شهردار، آقای قوه قضائیه، آقای دولت، آقای مسئول هر که هستی، هزاران پلاسکو و سینا در گوشه گوشه این کشور فعال هستند. مجهز نبودن آن‌ها مطابق استانداردها در گزارش کارگروه آتش و کارگروه مدیریت بحران گزارش ملی پلاسکو آمده است. بررسی مسئولیت‌های حقوقی همه دستگاه‌های مسئول در قبال ایمنی آتش و چنین حوادثی در گزارش هفتصد صفحه‌ای کارگروه حقوقی گزارش ملی پلاسکو آمده است. گزارش بررسی فرهنگ ایمنی و جای نداشتن ایمنی در نظام ذهنی ایرانیان در گزارش کارگروه اجتماعی و فرهنگی گزارش ملی پلاسکو آمده است.

آقای شهردار، آقای مسئول، آقایی که دستت می‌رسد تا کاری کنی آدم‌ها وسط آتش زجرکش و از انفجار تکه پاره نشوند، به کارشناسانت بگو آن گزارش را بخوانند، بگو نقص‌هایش را هم برطرف کنند، اما نگذار خاک بخورد. این همه به در و دیوار شهر نصیحت مردم می‌چسبانید، پند و نصیحت اخلاقی به خورد مردم می‌دهید، برای ایمنی هم همین قدر ارزش قائل شوید. آقای مسئول آن گزارش برای خاک خوردن تهیه نشد و نه برای آن‌که هر وقت فاجعه‌ای پیش می‌آید، وجود آن گزارش را یادآور شویم. تهیه شد تا نظام حکمرانی شهری و ملی که به اندازه نصیحت کردن مردم مسئول ایمنی هم هست، یاد بگیرد، از گذشته بیاموزد.

انتهای پیام/ ۱۵۱

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.