کد خبر : 70214
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۹
-

آغاز واکسیناسیون مراکز توانبخشی معلولان بهزیستی خراسان رضوی

آغاز واکسیناسیون مراکز توانبخشی معلولان بهزیستی خراسان رضوی
جانشین معاون توانبخشی بهزیستی خراسان رضوی گفت: با پایان مصون‌سازی مددجویان و کارکنان مراکز سالمندان بهزیستی استان واکسیناسیون مراکز توانبخشی معلولان جسمی، ذهنی و بیماران روانی مزمن آغاز شد.

به گزارش سورپرس، محمد عارف آرام جانشین معاون توانبخشی بهزیستی خراسان رضوی گفت: ۴۱ مرکز شبانه‌روزی معلولین ذهنی با ۲ هزار و ۵۵۰ مددجو در استان مشغول خدمت‌رسانی به این قشر هستند.

او افزود: ۴ مرکز شبانه‌روزی توانبخشی معلولین جسمی حرکتی با ۵۹۱ مددجو و ۱۰ مرکز بیماران روانی مزمن با یک‌هزار و ۱۲۸ مددجو در استان مستقر هستند که جزو اولویت‌های دوم تا چهارم واکسیناسیون کرونا هستند.

جانشین معاون توانبخشی بهزیستی خراسان رضوی ادامه داد: از مجموع ۴ هزار و ۲۶۹ مددجو در کل مراکز اقامتی معلولین جسمی، ذهنی و بیمار روانی، ۳۴۴ نفر به خاطر سالمند بودن، همزمان با مددجویان مراکز سالمندان در همان فاز اول، واکسینه شده‌اند.

آرام بیان کرد: از ۳ هزار و ۹۲۵ نفر باقیمانده در این مراکز فقط ۳ هزار و ۸۶ نفر واکسن دریافت می‌کنند زیرا یا شرایط دریافت واکسن را نداشته‌اند و یا خود و خانواده‌شان از تزریق واکسن انصراف داده‌اند.

او تصریح کرد: همچنین ۴۵۲ نفر از پرسنل این مراکز نیز به همراه مددجویان، واکسینه خواهند شد.

جانشین معاون توانبخشی بهزیستی خراسان رضوی با اشاره بر اینکه واکسن مورد نیاز مراکز مراقبتی به طور کامل تأمین گردیده تأکید کرد: هیچ کمبودی در این زمینه وجود ندارد و دانشگاه‌های علوم پزشکی، تمام واکسن مورد نیاز را تأمین کرده‌اند.

آرام با یادآوری اینکه مراکز اقامتی سالمندان، واکسن نوبت اول و دوم را دریافت کرده‌اند، اظهار کرد: خوشبختانه تا کنون هیچ مورد فوتی یا حال وخیم بعد از تزریق واکسن یا سایر عوارض در میان دریافت‌کنندگان واکسن در مجموعه‌ی مراکز اقامتی دیده نشده است.

او با بیان اینکه به طور معمول، افرادی در این مراکز فوت می‌کنند، افزود: به تشخیص پزشکی قانونی، هیچ‌کدام از موارد فوت، به دلیل ابتلا به کرونا پیش یا پس از تزریق واکسن نبوده است.

جانشین معاون توانبخشی بهزیستی خراسان رضوی در زمینه‌ی مددجویان تحت پوشش بهزیستی در خارج از مراکز اقامتی ادامه داد: هنوز پیگیر هستیم ولی نتیجه‌ای برای دریافت واکسن جهت واکسیناسیون ۱۰۵ هزار مددجوی مقیم منزل حاصل نشده است.

آرام بیان کرد: در حال حاضر در خراسان رضوی ۱۱۸ هزار مددجو در منازل داریم که با در نظر گرفتن برخی ملاک‌ها برای واجد شرایط بودن یا نبودن، به حدود ۱۰۵ هزار دوز واکسن نیازمند هستیم تا آن‌ها را بر علیه کرونا واکسینه کنیم.

 

انتهای پیام/۱۱۱

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.