کد خبر : 36989
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۶ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۴
-

آغاز مرحله دوم کمک های معیشتی به معلولین

آغاز مرحله دوم کمک های معیشتی به معلولین
رئیس سازمان بهزیستی کشور از واریز مرحله دوم کمک هزینه معیشت برای ۱۲۵ هزار خانوار با افراد دارای معلولیت شدید و خیلی شدید که به سن ۱۸ سال رسیده اند خبر داد.

به گزارش سورپرس، وحید قبادی دانا، رییس سازمان بهزیستی کشور در جمع خبرنگاران در این باره اظهار کرد: در راستای اجرای ماده ۲۷ قانون حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت، روز گذشته کمک هزینه معیشت برای افراد دارای معلولیت شدید و خیلی شدید که به سن ۱۸ سال رسیده اند، اما فاقد شغل و درآمد هستند به حساب بانکی آن‌ها واریز شد.

وی افزود: مجموع مبلغ واریزی ۵۰ میلیارد تومان بود و ۱۲۵ هزار خانوار این مبلغ را به عنوان کمک هزینه معیشت دریافت کردند.

رئیس سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه مبلغ واریزی از ۳۶۰ هزار تا ۴۹۰ هزار تومان متغیر بوده گفت: این مبلغ هر سه ماه یکبار علاوه بر مبالغ ماهانه و مستمری، واریز می‌شود.

قبادی دانا افزود: نوبت قبل هم برای سه ماهه اول سال در فروردین ماه واریز شده بود. این واریزی به عنوان دومین واریزی سال جاری و مربوط به سه ماهه دوم سال است و امیدواریم با کمک مجلس و سازمان برنامه و بودجه و تامین اعتبارات مالی مورد نیاز بتوانیم حقوق افراد دارای معلولیت را اجرا کنیم.

وی با اشاره به اینکه برای اجرای قانون ۳۰ هزار میلیارد تومان بودجه نیاز است اظهار کرد: البته بودجه‌ای که برای سال جاری تامین اعتبار شده است ۱۳۰۰ میلیارد تومان است.

رئیس سازمان بهزیستی کشور ادامه داد: قانون جامع حمایت از افراد دارای معلولیت در سال ۸۳ مصوب شده بوده و قانون جدید حمایت از افراد دارای معلولیت در سال ۹۶ مصوب شد. در سال ۹۸ برای اولین بار اعتبار ۱۱۰۰ میلیارد تومانی در قانون تعیین شد که ۷۷۶ میلیارد تومان آن تامین اعتبار شد و تخصیص یافت.

قبادی دانا ضمن ابراز امیدواری برای تحقق کامل بودجه ۱۳۰۰ میلیاردی سال جاری گفت: امید است این مهم در سال جاری با حمایت‌های خوب سازمان برنامه و سازمان هدفمندی به طول کامل محقق شود. از نمایندگان مجلس و سازمان برنامه درخواست می‌کنیم برای بودجه سال ۱۴۰۰ مبلغ مورد نظر برای اجرای قانون را درنظر بگیرند و باتوجه به اینه فاصله زیادی بین ۱۳۰۰ تا ۳۰ هزار میلیارد تومان است این فاصله مورد توجه قرار بگیرد تا بتوانیم مواد مختلف قانون را به نحو شایسته پیاده کنیم.

وی افزود: وقتی اعتبار درنظرگرفته شده کمتر از ۱۰ درصد اعتبار مورد نیاز برای اجرای قانون باشد، اجرای مواد مختلف قانونی دچار مشکل می‌شود و امید است با تمهیدات لازم این مشکل مرتفع شود.

انتهای پیام/۱۱۱

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.