کد خبر : 3195
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۸
-

آغاز مبارزه با موج جدید ریزش ملخ صحرایی در هرمزگان

آغاز مبارزه با موج جدید ریزش ملخ صحرایی در هرمزگان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان گفت: عملیات ردیابی ومبارزه با ملخ های صحرایی به صورت مستمر در استان هرمزگان و استان های هم جواردر حال انجام است.

به گزارش سورپرس، علی باقرزاده همائی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بر اساس هشدار دبیر کمیسیون مبارزه با ملخ صحرایی فائو مبنی بر احتمال مهاجرت مجدد ملخ صحرایی از مناطق تولیدمثل تابستانه در مرز بین کشورهای هند و پاکستان به‌سوی نوار ساحلی دریای عمان خصوصاً جنوب استان سیستان و بلوچستان و هرمزگان، این ملخ‌ها در حال حرکت بوده و مقصد آن‌ها شبه‌جزیره عربستان است.

علی باقرزاده افزود: احتمال ریزش درصدی از این دسته‌های ملخ در استان‌های جنوبی وجود داشته که اقدامات لازم جهت ردیابی و مبارزه انجام خواهد شد.

وی خواستار همیاری سایر دستگاه‌های دولتی و بهره‌برداران شد و ادامه داد: پیگیری لازم جهت تخصیص اعتبار جهت ردیابی و مبارزه با ملخ در حال انجام است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان گفت: طبق دستورالعمل سازمان حفظ نباتات کشور، عملیات ردیابی و مبارزه با ملخ‌های صحرایی به‌صورت مستمر در استان هرمزگان و استان‌های هم‌جوار در حال انجام است.

وی با اشاره به برگزاری چهار جلسه ستاد عالی گیاه‌پزشکی استان هرمزگان و ستاد بحران به ریاست فرماندار در تمامی شهرستان‌ها با محوریت ملخ صحرایی و جلسات ستاد ملخ صحرایی، افزود: تمامی این جلسات منجر به تصمیماتی برای رفع نیازها، مسائل مرتبط با عملیات ردیابی و مبارزه با ملخ شد و اکیپ‌های ردیابی در تمامی شهرستان‌ها ساماندهی شده و عملیات ردیابی بالا فاصله بعد از هشدار فائو در فاز جدید ریزش ملخ‌ها آغاز شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان با بیان اینکه بلافاصله پس از مشاهده دسته‌جات ملخ‌ها در شهرستان‌های شرقی و جنوبی عملیات مبارزه آغاز شد، خاطرنشان کرد: تاکنون یک هزار و ۹۶۰ هکتار مبارزه با ملخ انجام شده و عملیات ردیابی مبارزه در تمامی شهرستان‌های این استان به‌طور شبانه‌روز در حال انجام است.

باقرزاده عنوان کرد: در حال حاضر این دسته‌جات محدودی از ملخ‌ها در شهرستان‌های سیریک ، جاسک، بشاگرد و میناب در حال جابجایی هستند.

وی اضافه کرد: در مبارزه با ملخ‌ها تمامی تمهیدات لازم انجام شده و آمادگی در تمامی شهرستان‌ها وجود دارد اما با توجه به پیش‌بینی‌های انجام شده و احتمال گسترده شدن هجوم ملخ‌ها همیاری و مساعدت دستگاه‌های دولتی و نیروهای مردمی ضروری است.

این مسئول خاطرنشان کرد: با توجه به تمهیدات پیش‌بینی‌شده تمامی ملزومات مبارزه اهم از اکیپ‌های مبارزه و تجهیزات سموم تأمین شده و عملیات تا پایان فصل زراعی به‌صورت مستمر در تمامی شهرستان‌ها ادامه خواهد داشت.

باقرزاده همائی در پایان اظهار کرد: موج ریزش ملخ‌های صحرائی در ۱۴ آبان ماه جاری در منطقه بشاگرد گزارش شده که اکیپ‌های ردیابی و مبارزه در آن شهرستان رصد مناطق را انجام داده و در حال حاضر ۵۰ هکتار مبارزه با این آفت انجام گرفته است.

انتهای پیام /۲۳۴

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.