کد خبر : 4791
تاریخ انتشار : شنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۱
-

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران خبر داد؛

آغاز عملیات عمرانی احداث مرکز محله رها در منطقه ۱۹

آغاز عملیات عمرانی احداث مرکز محله رها در منطقه ۱۹
مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران گفت: مساحت عرصه مداخله در پروژه محله رها 615 مترمربع واقع در تقاطع خیابان شهید زارعی و کوچه غنچه است.

به گزارش سور پرس، به نقل از اداره ارتباطات و امور بین الملل سازمان نوسازی شهر تهران، علی اکبری تصریح کرد: این محدوده فاقد هر گونه منبع روشنایی و یا مبلمانی جهت استراحت و نشستن ساکنان بود و به فضایی بلااستفاده، متروک، ناامن و محلی برای تجمع معتادان تبدیل شده بود.

علی اکبری با اشاره به قرارگیری این فضا در مجاورت یک بلوک مسکونی، گفت: تجهیز این محدوده موجب می شود ساکنان این فضا را به عنوان یک حیاط بزرگتر و عمومی تر از حیاط خلوت خانه های خود و به مثابه محلی جهت انجام گفتگوهای روزانه در رابطه با موضوعات محله بدانند؛ از طرفی دیگر همجواری با مسجد در حال ساخت، قابلیت تبدیل شدن این فضا به جلوخان شهری مکان مذهبی را دارد.

وی تصریح کرد: دفتر توسعه محله نعمت آباد به منظور نیازسنجی مشارکتی، اقدام به برگزاری جلسات متعدد و مصاحبه های میدانی با همسایگان مجاور نمود و در نهایت ساکنان، رضایت خود را نسبت به احیا و بازآفرینی این محدوه در قالب استشهاد اعلام کردند.

به گفته مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران، اصلی ترین هدف از طراحی این پروژه در محله نعمت آباد، فرآهم آمدن بستری برای افزایش تعاملات اجتماعی، ایجاد سرزندگی و ارتقاء کیفیت زندگی ساکنان است.

علی اکبری با بیان این که سازمان نوسازی به پیشنهاد دفتر توسعه محله، اجرای این پروژه را در دستور کار خود قرار داد، یادآور شد: پس از طراحی فاز ۱و۲ پروژه در سال ۱۳۹۷، عملیات اجرایی آن در آبان ماه ۱۳۹۸ کلید خورد و تاکنون ۳۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

بر اساس این گزارش، پروژه مرکز محله رها دارای امکانات و تجهیزاتی چون سردر ورودی، گل جای، آبنما، نیمکت ویژه معلولین، سطل زباله مکانیزه، میز شطرنج، چراغ روشنایی و آبخوری است و پیش بینی می شود طی دو ماه آینده به بهره برداری رسد.

انتهای پیام/ ۱۰۱

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.