کد خبر : 105930
تاریخ انتشار : شنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۰
-

آغاز احداث مسیر و ساماندهی حاشیه رودخانه فرحزاد

آغاز احداث مسیر و ساماندهی حاشیه رودخانه فرحزاد
شهردار منطقه ۲تهران از آغاز عملیات اجرایی احداث مسیر و ساماندهی حاشیه رودخانه فرحزاد با هدف ارتقای زیست شهری خبرداد.

به گزارش  گروه اجتماعی سورپرس به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه۲ ،مهدی صالحی با اعلام این خبر گفت: به دنبال مصوبات قرارگاه اجتماعی شهرداری تهران مبنی بر ساماندهی آسیب های اجتماعی ،طرح ساماندهی رود دره فرحزاد به عنوان یکی از نقاط پایلوت شهر تهران از ۵ ماه گذشته آغاز شده است.

وی با بیان اینکه این طرح با هماهنگی دستگاه های متولی و شهرداری مناطق ۵ و ۲ در چند مرحله پیش بینی و درحال اجرا است گفت: بر همین اساس سه مسئله جمع آوری معتادان متجاهر، حذف پلاک های قرمز که به مسئله اعتیاد در دره دامن می زند و اجرای ریشه ای طرح ساماندهی رود دره برای حذف زمینه بازگشت معتادان، در دستور کار قرار گرفت.

صالحی گفت: جمع آوری مراکز دفع زباله و پسماندهای شهری و همچنین پاکسازی بیش از ۸۰ تن ضایعات و نخاله های دره که چندین سال در این دره رها شده بود را ازدیگر اقدامات اجرایی برشمرد.

شهردار منطقه ۲ با اشاره به حذف ۱۸ پلاک قرمز گفت: پس از پاکسازی، عملیات اجرایی احداث مسیر و ساماندهی حاشیه رودخانه با هدف ارتقای زیست شهری و امکان حضور نیروی انتظامی و عوامل اجرایی شهرداری آغاز شده است که در این طرح مسیری به طول دو هزار و ۱۰۰متر احداث می شود.

به گفته صالحی پس از تکمیل عملیات احداث مسیر، تامین روشنایی با نصب برج های نوری در دستور کارمناطق ۵و۲ است.

وی با بیان اینکه پس از معبر سازی مسئله تبدیل دره فرحزاد به اکو پارک مطرح است، تصریح کرد: دره فرحزاد براساس اسناد بالادستی و مصوبه شورای عالی شهرسازی با حداقل مداخلات سازه ای و حفظ منظر طبیعی ساماندهی و به اکوپارک تبدیل می شود.

شهردار منطقه۲ تصریح کرد: اقدامات پیش بینی شده در طرح احداث اکوپارک هیچگونه تعارضی با باغات محدوده نخواهد داشت و هرگونه طرحی متناسب با منظر طبیعی این رودخانه اجرا می شود.

صالحی بابیان اینکه شهرداری تلاش دارد تا با آماده‌سازی بستر و حریم این رودخانه شرایط را برای استفاده شهروندان از این پتانسیل گردشگری و طبیعی شهر مهیا کندگفت: این اقدامات با شعار دره فرحزاد باید فرحزاد شود اجرا می شود.

 

انتهای پیام/۱۰۱

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.