کد خبر : 80113
تاریخ انتشار : شنبه ۳۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۷
-

آخرین وضعیت پایانه‌های مرزی ایران و افغانستان چگونه است؟

آخرین وضعیت پایانه‌های مرزی ایران و افغانستان چگونه است؟
مدیرکل ترانزیت و حمل و نقل بین‌المللی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای درباره آخرین وضعیت پایانه‌های مرزی مشترک بین ایران و افغانستان و مبادلات تجاری دو کشور توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش سورپرس؛ در پی تحولات اخیر افغانستان و پیشروی طالبان در این کشور وضعیت مبادلات تجاری بین دو کشور با اختلالاتی مواجه شده که البته دو مرز مشترک هم اکنون به حالت عادی برگشته و دیگر پایانه مرزی (میلک) نیز به نظر در روز‌های آتی به روند سابق خود بازخواهد گشت.

جواد هدایتی، مدیرکل ترانزیت و حمل و نقل بین‌المللی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، در این باره اظهار کرد: در حال حاضر دو مرز شمالی یعنی پایانه‌های مرزی دوغارون در استان خراسان رضوی و ماهی رود در استان خراسان جنوبی بعد از تصرف توسط طالبان ظرف چند روز مبادلات مان شروع شد و الان به حالت قبل از تصرف رسیده و شرایط عادی است.

وی افزود:، اما مرز میلک در سیستان بلوچستان، چون اخیرا به تصرف درآمده و مقداری درگیری هم در آنجا وجود داشت به نوعی فعلا حالت عادی نیست و به نظر می‌رسد طی چند روز آینده با برقراری امنیت بیشتر به حالت عادی برخواهد گشت است.

مدیرکل ترانزیت و حمل و نقل بین‌المللی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ادامه داد: البته طرف مقابل یعنی طالبان برای بازگشایی مرز اعلام آمادگی کرده‌اند و ما هم شرایطی را به آن‌ها اعلام کردیم که باید امنیت برقرار شود و وضعیت پایانه‌های مرزی را مدیریت کنند و اگر این اتفاق بیافتد، تصمیم‌گیری‌های لازم در این خصوص از طریق مجاری داخلی اتخاذ خواهد شد و هم اکنون تردد‌هایی درحال انجام است و درحال ارزیابی برای برقراری تردد پایدار هستیم.

انتهای پیام/۲۸۰

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.