کد خبر : 4015
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۸ - ۲۲:۴۷
-

آخرین نظرسنجی انتخاباتی در ایالات متحده

آخرین نظرسنجی انتخاباتی در ایالات متحده
نتایج یک نظرسنجی تازه در آمریکا نشان می‌دهد که «جو بایدن» همچنان پیشتاز نامزدهای دموکرات انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا است، اما «برنی سندرز» تنها دو درصد با وی اختلاف دارد.

به گزارش گروه بین الملل سورپرس، نتیجه نظرسنجی تازه‌ای که در آمریکا انجام شده، نشان می‌دهد «جو بایدن» معاون دولت پیشین آمریکا همچنان در صدر نامزدهای دموکرات انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور قرار دارد و «برنی سندرز» سناتور سوسیالیست ایالت «ورمونت» با فاصله‌ای اندک در رده دوم قرار دارد.

به نوشته پایگاه «هیل»، در نظرسنجی «پی‌بی‌اس-ماریست» که در میان هواداران حزب دموکرات یا افراد متمایل به حزب دموکرات انجام گرفته، ۲۴درصد از شرکت‌کنندگان گفته‌اند که از بایدن حمایت می‌کنند. ۲۲درصد از شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی هم گفته‌اند که سندرز گزینه مورد حمایت آن‌هاست.

«الیزابت وارن» با ۱۷درصد، «پیت بوته‌جج» با ۱۳درصد و «اندرو ینگ» با ۵درصد در رده‌های بعدی این نظرسنجی قرار گرفته‌اند.

در این نظرسنجی، سندرز در میان جمعیت غیرسفیدپوست پیشتاز بوده و حمایت ۲۹درصد شرکت‌کنندگان را جلب کرده است. ۲۶درصد از پاسخ‌دهندگان هم از بایدن حمایت کرده‌اند.

پایگاه هیل نوشته است که این نظرسنجی نشانه دیگری است از اینکه سندرز توانسته جایگاه دومی خود را در صحنه شلوغ نامزدی حزب دموکرات تثبیت کند و حالا به تهدیدی جدی برای بایدن که زمانی بخت نخست نامزدی حزب به شمار می‌رفت، بدل شده است.

این نظرسنجی در حالی انجام شده که تنها دو ماه تا آغاز رسمی رقابت درون‌حزبی دموکرات‌ها و شروع رأی‌گیری در دو ایالت کلیدی «آیووا» و «نیو همپشایر» باقی مانده است. روز پنج‌شنبه قرار است ۷ نامزد پیشتاز حزب دموکرات در لس‌آنجلس در آخرین مناظره سال جاری میلادی شرکت کنند.

انتهای پیام/ ۱۰۱

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.