کد خبر : 26041
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۶:۱۴
-

آتش سوزی مراتع جنوب ورامین مهار شد

آتش سوزی مراتع جنوب ورامین مهار شد

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیرداری شهرستان ورامین گفت: آتش سوزی رخ داده در مراتع جنوبی ورامین در منطقه شکرآباد مهار شد.

به گزارش سورپرس، اصغر سپه‌وند بامداد سه‌شنبه گفت:عصر دوشنبه  نیروهای گشت منابع طبیعی شهرستان در بازدید از اراضی مرتعی جنوب ورامین، از وقوع آتش‌سوزی در بخشی از منطقه موسوم به شکرآباد، جنب ایستگاه محیط‌بانی مطلع شدند که سریعا با همکاری نیروهای حفاظت از محیط زیست، نسبت به اطفاء حریق اقدام کردند.

وی افزود: با تلاش عوامل محیط زیست و منابع طبیعی و استفاده از ابزار موجود در منطقه، آتش در این منطقه کنترل و از سرایت آن به کل اراضی مرتعی و درختان گز که در این منطقه رشد کرده‌اند، جلوگیری شد.

وی گفت: در این حادثه که امسال برای نخستین بار در اراضی مرتعی ورامین رخ داد، حدود ۵ هکتار از پوشش گیاهی در آتش سوخت ولی مهار آتش باعث شد تا از خسارت به بیش از ۱۰ هزار هکتار پوشش مرتعی منطقه شکرآباد جلوگیری شود.

سپه‌وند تصریح کرد: بارش‌های بسیارمناسب اوایل فصل اراضی مرتعی جنوب ورامین را مملو از علوفه‌ای کرده که این روزها به دلیل گرمای هوا، رو به خشکی گذاشته و ممکن است که با هر بی‌احتیاطی مانند پرتاب شدن ته‌سیگار، آتش‌سوزی وسیعی در منطقه رخ دهد.

وی اظهار کرد: با توجه به احتمال وقوع آتش‌سوزی در اراضی مرتعی، نیروهای منابع طبیعی با همکاری محیط زیست، به صورت روزانه و مستمر نسبت به پایش منطقه اقدام می‌کنند تا درصورت وقوع آتش‌سوزی، نسبت به اطفاء آن اقدام کنند.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری ورامین گفت: با توجه به وضعیت پوشش گیاهی منطقه و احتمال وقوع آتش‌سوزی، از دستگاه‌هایی نظیر هلال‌احمر، سازمان آتش‌نشانی، شهرداری و دیگر ارگان‌ها درخواست شده تا به یاری اداره منابع طبیعی آمده و در صورت بروز حوادث مشابه، در امر اطفاء حریق یاریگر این اداره باشند.

مراتع جنوبی دشت ورامین با مساحت ۱۹۶ هزار هکتار بین سه استان تهران، قم و سمنان واقع شده که بهره بردار این مراتع عشایر دشت ورامین می باشند.

انتهای پیام/۲۳۴

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.