کد خبر : 30948
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۱
-

آئین تغییر نام بوستان شقایق به شقایق مهر به صورت مجازی برگزار شد

آئین تغییر نام بوستان شقایق به شقایق مهر به صورت مجازی برگزار شد
آئین پاسداشت استاد ابراهیم قنبری مهر،خالق سازهای ماندگار ایران  همزمان با تغییر نام بوستان شقایق به صورت مجازی برگزار شد.

به گزارش گزارش سورپرس به نقل از  روابط عمومی شهرداری منطقه ۲ مراسم پاسداشت ابراهیم قنبری مهر ـ هنرمند برجسته سازسازی یک روز پس از ۹۲ سالگی  این هنرمند به صورت مجازی برگزار شد و همزمان با این مراسم عنوان  پارک «شقایق»  در پاسداشت استاد قنبری مهر  به «شقایق‌مهر» تغییر داده شد.

محمدجواد حق‌شناس ،عضو شورای اسلامی شهر تهران و رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر  در این مراسم با اشاره به اهتمام شورای شهر تهران برفعالیت های فرهنگی گفت:  نامگذاری معابر و بوستان ها به نام هنرمندان یکی از اقدامات در پاسداشت و ارج نهادن به هنرمندان  است.

وی افزود: پیشنهاد نام‌گذاری این پارک را به نام استاد قنبری‌مهر، سال گذشته دو نهاد خانه موسیقی و موزه موسیقی مطرح کردند که در کمیسیون نام‌گذاری انجام شد و بعد به شورای شهر رفت که در آنجا هم با استقبال روبه‌رو شد.

رسول کشت پور، شهردار منطقه ۲ نیز در این مراسم  با تقدیر از شورای شهر تهران برای نامگذاری این بوستان  در پاسداشت استاد قنبری مهر گفت: چهر های علمی ، فرهنگی  و هنرمندان بزرگ ،سرمایه های ارزشمندی هستند که می بایست به نسل جوان معرفی شوند و افتخاری برای منطقه ۲ است که  بدین شکل بتواند از این هنرمندان تجلیل کند.

وی با بیان اینکه تکریم و  اجرای برنامه هایی جهت معرفی این چهر ه ها در دستور برنامه های فرهنگی منطقه ۲ قرار دارد  افزود: در کشورهای توسعه یافته به برندینگ شهرها توجه می شود و ما نیز مفتخر هستیم که فرهیختگان و چهره های علمی و هنری را می توانیم به عنوان  برند  منطقه معرفی کنیم.

براساس این گزارش ابراهیم قنبری‌مهر، از شاگردان استاد ابوالحسن صبا است و پس از گذراندن یک دوره نت‌نویسی و آشنایی با گام‌های موسیقی ایرانی و غربی و یادگیری نوازندگی، با استفاده از راهنمایی‌های ابوالحسن صبا و سورن آراکلیان به ساخت ویلن پرداخت و در سال ۱۳۳۴ کارگاه سازسازی وزارت فرهنگ و هنر را تاُسیس کرد و به عنوان خالق سازهای ماندگار ایران شناخته می شود.

انتهای پیام/۱۰۱

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.