کد خبر : 14931
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۴
-

آئین اعتکاف امسال استان بوشهر در ماه رمضان برگزار می‌شود

آئین اعتکاف امسال استان بوشهر در ماه رمضان برگزار می‌شود

مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر با تأکید بر لزوم حفظ سلامتی آحاد جامعه و معتکفین از برگزاری آئین اعتکاف امسال استان در ماه رمضان خبر داد.

به گزارش سورپرس ، حجت‌الاسلام عبدالرضا سروستانی گفت:حفظ سلامتی آحاد جامعه و معتکفین لازم و ضروری است.

وی تصریح کرد: با توجه به گسترش شیوع ویروس کرونا و به منظور کنترل سرعت انتشار این ویروس مراسم اعتکاف، به جای ماه رجب، این امر عبادی امسال در ماه رمضان برگزار می‌شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر افزود: پیرو اعلام سراسری ستاد ملی مبارزه با بیماری کرونا و اعلام دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان بوشهر و در راستای حفظ سلامت مردم، آئین اعتکاف رجبیه امسال برگزار نمی‌شود.

وی با اشاره به تأکیدات دین مبین اسلام در خصوص رعایت بهداشت فردی و ضرورت حفظ و ارتقا سلامت اجتماعی افزود: در دین اسلام آیات، روایات و احادیث فراوانی داریم که مسلمانان را به رعایت نکات بهداشتی و درمانی توصیه می‌کند.

سروستانی اضافه کرد: با توجه به وجود آمدن شرایط اضطرار فعلی در کشور که تعدادی از مردم مبتلا به ویروس کرونا هستند و هم با عنایت به توصیه‌های دینی و مذهبی آئین اعتکاف رجبیه امسال در استان بوشهر نیز مثل دیگر استان‌های کشور برگزار نخواهد شد.

وی گفت: در جهت محروم نشدن مؤمنین از این فرصت عبادی به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی خواهد شد که زمینه برگزاری مراسم اعتکاف در ماه مبارک رمضان فراهم شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر خاطرنشان کرد: انتظار می‌رود با توجه به شرایط پیش‌آمده، تمامی مساجد بیش از گذشته نسبت به رعایت نکات بهداشتی و ضدعفونی کردن سرویس‌های بهداشتی و تهیه مایع دست‌شویی اهتمام ورزند تا هرچه زودتر این بیماری کنترل و از حالت اضطرار خارج شود.

انتهای پیام/۲۳۴

برچسب ها : ، ، ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.