کد خبر : 131775
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۴
-

«یه راز تازه» از شهر قصه‌های الیزا سعیدی اکران شد

«یه راز تازه» از شهر قصه‌های الیزا سعیدی اکران شد

به گزارش پایگاه خبری سورپرس؛ با این مجموعه به شهر قصه ها سفر می کنیم و با شخصیت های قدیمی، جذاب  و به یاد ماندنی قصه های کودکی مامان و بابا از قدیم و ندیما همراه می شویم این کار ۱۰ فصلی از الیزا سعیدی تهیه کننده، نویسنده و کارگردان از اردیبهشت ۱۴۰۱ ضبط آن

به گزارش پایگاه خبری سورپرس؛ با این مجموعه به شهر قصه ها سفر می کنیم و با شخصیت های قدیمی، جذاب  و به یاد ماندنی قصه های کودکی مامان و بابا از قدیم و ندیما همراه می شویم این کار ۱۰ فصلی از الیزا سعیدی تهیه کننده، نویسنده و کارگردان از اردیبهشت ۱۴۰۱ ضبط آن آغاز شده و هر فصل این کار شامل یه راز تازه از شهر قصه ها است.

چرا کلاغه به خونش نرسید و دغدغه های مامان کلاغ شهر قصه ها ماجرای فصل یک این کار جذاب است. و به دنبال آن با یکی و بود یکی نبود شهر قصه ها آشنا می شویم و گشتی در میان راز های شهر قصه های مامان و بابا می زنیم.

قصه فصل اول مجموعه را زینب بانو جعفروند نویسنده کودک و ­دختر خانم دکتر سعیدی گفته و بازنویسی داستان و شعر آن را الیزا سعیدی پرداخته و سروده است.

دهکده زوسوکه اولین انیمیشن نوشته شده توسط الیزا سعیدی در سال ۱۳۷۹ است و بابت نگارش آن جوایز  زیادی را گرفته است. موضوع بیشتر داستان ها، باز هم ایجاد روابط صمیمانه با خاطرات نسل قدیم با نسل جدید امروز است. ارتباطی بین قصه های کودکی پدر و مادرها و بچه های امروز سرزمینمان که بسیار هوشمندانه و روانشناسانه به داستان ها پرداخته شده است.

کار «یه راز تازه» از شهر قصه ها به تهیه کنندگی و کارگردانی الیزا سعیدی ساخته شده است.  مدیر تولید این داستان شیرین جذاب صالح جعفر­وند و حامی مالی آن شرکت اساتید علوم گستر در بخش تولید محتوی فرهنگی کودک و نوجوان می باشد.

طراح اولیه شخصیت کاراکتر مامان کلاغ شهر قصه ها الیزا سعیدی است و سپس محمدرضا لطفی که صدای کلاغ شهر قصه ها را به یادگار گذاشته تصاویر را به اجرا در آورده . روایت فصل اول با صدا دلنشین خانم مجیدی وآقای امیری به عنوان راویان قصه است. موسیقی زیبای کودکانه با تنبک نوازی محمد الیاس وند ­و تنظیم آقای ­علی­خانزاده انجام شده است.

داستان یه راز تازه از شهر قصه ها هم به صورت کتاب مصور و موزیک و هم در مرحله تولید انیمیشن است و به صورت اجرای کوتاه عروسکی در فرهنگسراها میزبان بچه های دیروز و کودکان دوست داشتنی امروز خواهد بود.

انتهای پیام/۱۰۱

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.