کد خبر : 60236
تاریخ انتشار : سه شنبه ۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۸
-

رییسی عنوان کرد؛

کیفرخواست ایران از تمام جرایم آمریکا پیش روی آزادیخواهان جهان است

کیفرخواست ایران از تمام جرایم آمریکا پیش روی آزادیخواهان جهان است
رئیس قوه قضائیه گفت: باید برای مردم سراسر جهان تبیین کنیم که آمریکایی‌ها و غربی‌ها چگونه در زمان جنگ تحمیلی برای دستیابی به امیال و بر مبنای شیطنت‌های خود، حقوق بشر را زیر پا گذاشتند.

به گزارش سورپرس، حجت الاسلام  رئیسی رئیس قوه قضاییه در همایش بین المللی مطالبات حقوقی-بین المللی دفاع مقدس ضمن گرامیداشت ولادت حضرت علی (ع) و با اشاره به روایت‌های متفاوتی که از حوادث در طول تاریخ وجود دارد، افزود: زمانی جهل در مقابل عقل و زمانی در مقابل علم است و جاهلیت مدرن در مقابل تعقل است.

رئیس قوه قضاییه گفت: امروز جامعه و جوامع بشری باید قدرت تعقل و تحلیل پیدا کنند تا نظام سلطه به نام حمایت از مردم، به دنبال منافع خود نباشد و کشور و مردمی را بیچاره کند.

رئیسی در بخش دیگری از اظهاراتش در تبیین مناسب دفاع مقدس با نگاراش خاطرات رزمندگان و شهدا، تهیه فیلم و ساخت مستند‌های مرتبط با دفاع مقدس تاکید کرد. وی افزود: بسیار کار شده و بسیار باید کار شود. باید جریان دفاع مقدس، انقلاب شکوهمند اسلامی و ایستادگی ملت ایران بیشتر از این به تصویر کشیده شود و به عالمیان و عصر‌ها و نسل‌ها معرفی گردد؛ چون امروز جاهلیت مدرن نمی‌خواهد نسل جوان، دانشجو و طلبه ما قدرت تحلیل پیدا کند، لذا می‌خواهد روایت خود را منتقل و راوی گری کند.

رئیس قوه قضائیه گفت: ما باید نقض حقوق انسان‌ها توسط آمریکایی‌ها و غربی‌ها را در دوران دفاع مقدس به جهانیان ارائه کنیم و برای مردم سراسر جهان تبیین کنیم که آمریکایی‌ها و غربی‌ها چگونه در زمان جنگ تحمیلی برای دستیابی به امیال و بر مبنای شیطنت‌های خود، حقوق بشر را زیر پا گذاشتند. رئیس دستگاه قضا افزود: در دوران جنگ تحمیلی، صدام مباشر بود، اما ضرورت دارد نقش شریکان جرم نیز در آن دوران تبیین شود و باید شرکای جرم در آن دوران به عالم معرفی شوند.

رئیسی با بیان اینکه فهرست کمک‌های سیاسی، تسلیحاتی و مالی ارائه شده به صدام توسط غربی‌ها در دوران جنگ تحمیلی فهرست بلند بالایی است، گفت: در صورت تنظیم کیفرخواست و قید تمامی جرایم آمریکایی‌ها و برخی دیگر از کشور‌های مدعی غربی نظیر آلمان و فرانسه در دوران جنگ تحمیلی، شاهد خواهیم بود که این کیفرخواست بسیار قطور و بلند خواهد بود و این کیفرخواست باید پیش روی همه حقوقدانان در عالم قرار گیرد تا آن‌ها احساس شرمندگی کنند.

وی افزود: مدعیان حقوق بشر و حقوقدانان در عالم باید به کنار بستر جانبازان و ایثارگران جنگ تحمیلی ما بروند و مشاهده کنند که این قهرمانان چگونه ۳۰ سال است بر روی بستر و تخت نشسته‌اند و عوارض و درد‌های حاصل از بمباران‌های شیمیایی و سلاح‌های عصبی را تحمل می‌کنند و پرستاران آن‌ها که همان مادران و همسرانشان هستند در کنار این عزیزانشان سختی‌ها را می‌گذارند.

رئیسی گفت: ما در دستگاه قضایی همانطور که در قبال همه پرونده‌ها و تضییع حقوق‌ها مسئولیت داریم نسبت به این پرونده بزرگ نیز که مدعی آن هزاران و میلیون‌ها نفر از انسان‌های آزاده مورد آسیب قرار گرفته هستند، خود را مسئول می‌دانیم؛ اگرچه به لحاظ سلطه‌گری نظام سلطه شاید در حال حاضر زمینه دادرسی عادلانه برای پیگیری و احقاق حق ایثارگران و جانبازان آسیب دیده ما از جنگ تحمیلی در عرصه جهانی وجود نداشته باشد، اما قطعاً این جنایت صورت گرفته با مشارکت کشور‌های سلطه‌گر قطعاً باید در یک محکمه عادلانه مورد رسیدگی قرار گیرد.

 

انتهای پیام/۱۱۱

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.