کد خبر : 83626
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ - ۹:۲۴
-

کلیدهای کشف استعداد فرزند

کلیدهای کشف استعداد فرزند
سبک زندگی و نوع تفکر مردم در سراسر جهان خیلی وقت است که عوض شده و دیگر همه پدر و مادرها به این‌ که حتما فرزندشان دکتر یا مهندس شود، فکر نمی‌کنند.

به گزارش سورپرس؛ در همین راستا، دور از ذهن نیست که شما به عنوان مادر، دوست داشته باشید  نقاط قوت و استعداد فرزند خود را  در سنین پایین کشف کنید.

درک کودکان، کلید اصلی کشف استعدادشان

کلید کشف استعداد کودکان درک کامل آن‌هاست. شما  باید از طریق مشاهده دقیق، مهارت ‌های کودک خود را بررسی کنید. این به شما کمک می‌کند تا بفهمید که فرزند شما دقیقاً در چه جنبه خاصی استعداد دارد. پس از  کشف آن، می‌توانید این ویژگی شگفت ‌انگیز را پرورش دهید و به آینده شغلی او کمک کنید. کشف استعداد و نقاط قوت فرزندتان باعث افزایش عزت نفسش می شود  و به او اعتماد به ‌نفس بیشتری در رویارویی با چالش ‌های زندگی در آینده خواهد داد.

فعالیت ‌های او را زیر نظر داشته باشید

وقتی با کودک خود به طور روزانه تعامل می‌کنید، او را زیر نظر داشته باشید. ببینید او ترجیح می‌دهد چه کاری انجام دهد.آیا عاشق معاشرت است؟ به ورزش خاصی علاقه  دارد و در این زمینه خوب کار می‌کند؟   احتمال دارد  از پازل و بازی‌ های فکری برای سرگرم شدن لذت ببرد.  علاقه او  به یادگیری زبان های جدید را هم بررسی کنید. این فهرست سوالات همچنان ادامه دارد. شما باید این فهرست را کامل کنید و از خود بپرسید که فرزند شما در چه مواردی می‌تواند خوب عمل کند. نکته مهم این است که در این روند مزاحم کودک خود باشید زیرا برخی از کودکان به دلیل نداشتن اعتماد به نفس از نشان دادن آن چه که در آن مهارت دارند، خجالت می‌کشند بنابراین شما باید فقط نظاره گر باشید.

افکار خود را دسته ‌بندی کنید

هر چیزی را که به ذهن‌تان می‌رسد ، یادداشت کنید.حتی مواردی که فکر نمی‌کنید نقاط قوت محسوب شوند، مثل حس شوخ طبعی. هنگامی که همه آن‌ها را کنار هم گذاشتید، کمی درباره آن‌ ها فکر کنید. حالا برخی از آن‌ها را حذف و انتخاب ها را مختصرتر کنید تا به چند ویژگی کلیدی برسید.

صبور و خلاق باشید

فقط به دنبال  کلاس خصوصی به عنوان تنها روش برای  علاقه مند کردن  فرزند خود به مهارت های خاص او نباشید. راه‌ های سرگرم کننده تری برای نزدیک شدن به او وجود دارد ، راهی که فرزند شما از آن لذت بیشتری  می‌برد. به عنوان مثال ، بسیاری از بچه ها دوست ندارند کتاب بخوانند و معمولا انجام آزمایش های عملی بین کودکان طرفدار بیشتری دارد. سعی کنید از طریق بازی‌های گروهی یا آزمایش های علمی در بین همسن و سالانش استعداد او را شناسایی کنید.

انتهای پیام/ ۲۸۰

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.