کد خبر : 25532
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۶
-

پیش بینی افزایش فوتی‌های کرونا/ بازگشایی‌ها در چه صورت متوقف شود

پیش بینی افزایش فوتی‌های کرونا/ بازگشایی‌ها در چه صورت متوقف شود
رئیس مرکز تحقیقات بیماری‌های نوپدید و بازپدید انستیتو پاستور ایران، گفت: اگر نتیجه بازگشایی‌ها با افزایش فوتی‌ها همراه باشد، باید در مورد بازگشایی‌ها تجدید نظر شود.

به گزارش سورپرس؛ احسان مصطفوی افزود: آن چیزی که در ارتباط با گسترش موارد بیماری و بستری اتفاق می‌افتد خیلی متاثر از رفتارهای مردم است.

عضو کمیته کشوری اپیدمیولوژی کووید ۱۹، ادامه داد: اقشار مختلف مردم در ماه‌های اسفند ۹۸ و فروردین ۹۹ با همکاری خیلی خوب، دستورالعمل‌های بهداشتی را در سطح خیلی مناسبی رعایت کردند و این موضوع موجب سیر نزولی بیماران سرپایی شد.

مصطفوی افزود: افزایش بیماران سرپایی متاثر از افزایش تست‌های آزمایشگاهی در کشور است اما افزایش بیماران بستری متاثر از آن است که توصیه‌های بهداشتی جدی گرفته نشده و به طور خاص در برخی از استان‌ها، به شکل جدی تر درگیر همه گیری هستیم.

عضو کمیته کشوری اپیدمیولوژی کووید ۱۹، تاکید کرد: انتظار داریم مردم حساسیت‌های روزهای نخست شیوع بیماری کرونا را همچنان رعایت کنند.

وی اضافه کرد: به تبع افزایش تعداد موارد بستری، انتظار داریم در هفته‌های آینده موارد فوت هم افزایش یابد.

مصطفوی گفت: در گذر زمان، بازگشایی های بیشتری اتفاق می‌افتد و این تصور ایجاد می‌شود که شرایط عادی شده است. اگر نتیجه این بازگشایی‌ها، افزایش فوتی‌ها باشد در مورد بازگشایی‌ها، تجدید نظر شود.

وی افزود: مهم‌ترین موضوع که موجب افزایش موارد بیماری می‌شود، رفتارهای مردم است و به تغییر اقلیم و شرایط آب و هوایی ربطی ندارد.

عضو کمیته کشوری اپیدمیولوژی کووید ۱۹، گفت: هر قدر عادی انگاری در رفتار مردم اتفاق بیافتد، بستر شیوع بیشتر بیماری فراهم می‌شود.

انتهای پیام/ ۱۵۱

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.