کد خبر : 29421
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۴ تیر ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۸
-

پیشرفت هشتاد درصدی ساختمان انجمن معلولین اشنویه

پیشرفت هشتاد درصدی ساختمان انجمن معلولین اشنویه
رییس اداره بهزیستی اشنویه گفت: احداث ساختمان اداری و درمانی انجمن معلولان این شهرستان بیش از ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که جهت اتمام طرح به کمک و همت خیران و مسوولان نیازمند است.

به گزارش سورپرس، فخرالدین پنهانی، رییس اداره ی بهزیستی اشنویه روز سه‌شنبه در گفت و گویی خبری اظهار داشت: برای احداث این ساختمان تاکنون از طریق جشن گلریزان و همت خیّران بیش از ۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال هزینه شده‌ است.

وی گفت: این ساختمان شامل ۲ طبقه خواهد بود که طبقه اول برای ایجاد فروشگاه جهت ارایه سبد کالا و اقلام مصرفی معلولان با اشتغال‌زایی پنج نفر از معلولان در نظر گرفته شده و طبقه دوم نیز جهت انجام امور درمانی و گفتار درمانی و مراکز حرفه‌آموزی معلولان ذهنی بالای ۱۴ سال  است که توسط معلولان این شهرستان اداره خواهد شد.

رییس اداره بهزیستی اشنویه افزود: زمین این ساختمان در سال ۱۳۸۱ توسط شورای اسلامی شهر اشنویه اهدا شده و تا سال ۱۳۹۷ بلاتکلیف مانده بود.

وی ادامه داد: هم اکنون با پیشرفت مناسب این ساختمان، تجهیز ساختمان و خرید آسانسور که از اساسی‌ترین نیازهای این ساختمان جهت استانداردسازی و مناسب سازی است، به همت خیران و مسوولان نیاز دارد تا شاهد افتتاح این ساختمان باشیم.

پنهانی گفت: احداث ۴۰ واحد مسکن برای مددجویان تحت پوشش این نهاد نیز در این شهرستان آغاز شده و این واحدهای مسکونی با توجه به سیاست‌های این نهاد مبنی بر تامین مسکن مناسب برای معلولان و اقشار کم‌درآمد و بر اساس تفاهم‌نامه منعقد شده با قرارگاه محرومیت‌زدایی سپاه احداث می شود.

وی اضافه کرد: احداث مسکن برای چهار خانواده دارای ۲ عضو معلول و بیشتر نیز در این شهرستان آغاز شده که این واحدها در زمینی به مساحت ۲۱۰ متر در حال ساخت است و تا پایان سال ۱۳۹۹ به بهره برداری می‌رسد.

یکهزار و ۶۸۰ نفر معلول در این شهرستان وجود دارد که خدمات مختلف توانجویی و توانبخشی از اداره بهزیستی دریافت می‌کنند.

اشنویه درجنوب آذربایجان غربی واقع است وبیش از ۷۴ هزار نفر جمعیت دارد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.