کد خبر : 45637
تاریخ انتشار : جمعه ۳۰ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۶
-

پایه‌های حاکمیت جهانی آمریکا رو به افول است

پایه‌های حاکمیت جهانی آمریکا رو به افول است
آمریکا امروز از هر زمانی دیگر متزلزل‌تر است. پایه‌های حاکمیت جهانی آمریکا که یکی از همین پایه‌هایش هنر سینما و هالیوود است، کاملا به لرزه در آمده است.

گروه فرهنگی سورپرس ـ علی عبدالصمدی؛ تل‌ آویو پایتخت کشور خیالی اسراییل پیروزی جو بایدن را تبریک گفت و آب پاکی را روی دست ترامپ ریخت. حالا ترامپ مانده و حوضی که دیگر آب ندارد. دوستان قدیمی‌تر هم پشت او را خالی کرده‌اند. سیاست صهیونیسم همین بوده و هست. همیشه نمک خوردن و نمکدان شکستن را به نیکی می‌داند. خیل عظیمی از کلیمیان معتقد در سراسر جهان از اعمال و رفتار فراماسونروار رژیم اسراییل اعلام برائت کرده اند. نشانه این ادعا برگزاری هر چه پرشور‌تر روز قدس در سراسر دنیا به ویژه کشور‌های اسلامی است.

این که پیرمردی ۷۸ ساله قرار است به عنوان رییس جمهور وارد کاخ سفید بشود آن هم در دورانی که توصیه می‌شود مسن‌تر‌ها در قرنطینه بمانند، خود جای هزار پرسش دارد. این پیرمرد دموکرات چگونه می‌تواند بلبشوی سیاسی، اجتماعی قبل، حین و بعد از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را سامان بخشد، خود سوالی قابل تامل است.

شیوع ویروس کرونا در جهان باعث شد تا اقتصاد در ابعاد جهانی آسیب پذیر شود و بعضا در برخی کشور‌ها فلج بماند. حال که دیگر اقتصاد آمریکا هم از این قاعده مستثنی نیست، بایدن چه سیاستی را برای واکسینه کردن اقتصاد غول آسای آمریکا می‌خواهد اتخاذ کند.

اگر ادعا کنیم ترامپ آخرین رییس جمهور آمریکا بود که حداقل جلوی بعضی از خبرنگاران داخلی خودشان می‌توانست سرش را بالا بگیرد و حرف بزند، ادعای گزافه‌ای نداشته ایم. بایدن و تیم او با این اقتصاد ورشکسته و هرج و مرجی که در جامعه‌ی آمریکا به وجود آمده و از طرفی شیوع گسترده‌ی ویروس کرونا چه سیاستی دارند؟ حتی هالیوود هم دیگر ستاره‌ی جدیدی ندارد تا به هوای آن کمی سر مردم دنیا را گرم کند، بر روی اذهان عمومی تاثیر گذار باشد و به اصطلاح بر روی سبک زندگی مردم بخواهد تاثیر بگذارد.

حالا این آمریکای ورشکسته مانده و یک پیرمرد نوکیسه به نام جو بایدن که لابد باز می‌خواهد در حرکت‌های نمایشی پرچم آمریکا را به احتزاز درآورد و عرق ملی آمریکایی‌ها را تحریک کند. هر چند دیگر از این خبر‌ها نیست و دوران کدخدایی آمریکا به سر آمده است و جان مردم آمریکا از این خیمه شب بازی‌ها به لب آمده است. دیگر حتی اربابان این کشور بی تاریخ و تمدن هم تعهدی نسبت به آن نمی‌پذیرند. گواهش رفتار دوگانه‌ی اسراییل در قبال ترامپ. ترامپ که به قول خودش تمام اصحاب تروریسم را از سر راه برداشت، با ترش رویی، ولی نعمت‌های صهیونیست خود مواجه شد چه رسد به ملت ایران که سردار دلهایشان را در راه مبارزه با استکبار جهانی از دست دادند. اگر ادعا کنیم در آینده‌ای نزدیک در آمریکا انقلابی بزرگ رخ خواهد داد، بی راهه نرفته ایم.

آمریکا امروز از هر زمانی دیگر متزلزل‌تر است. پایه‌های حاکمیت جهانی آمریکا که یکی از همین پایه‌ها هنر سینما و هالیوود بود، کاملا به لرزه در آمده است. بایدن پیر و بازنشسته چگونه می‌تواند جور تمام این کج‌روی‌ها را بکشد؟ سیاست‌مداران ایرانی به درستی متذکر شده اند که سیاست کلی نظام آمریکا همواره ثابت است و نتیجتا، دیپلماسی ایرانی در قبال کاخ سفید همواره همانی است که بوده است.

انتهای پیام/۱۱۱

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.