کد خبر : 69020
تاریخ انتشار : شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۱
-

وزش باد و رعد و برق در شمال و شمال غرب کشور

وزش باد و رعد و برق در شمال و شمال غرب کشور
کارشناس هواشناسی: تا اواسط هفته وزش باد، رگبار، رعد و برق و تگرگ را در خیلی از مناطق از جمله شمال و شمال شرق کشور پیش رو داریم.

به گزارش سورپرس، امیر سرکرده، کارشناس هواشناسی در گفت و گویی تلویزیونی افزود: اولین روز هفته را در حالی شروع می‌کنیم که وزش باد، رگبار، رعد و برق و تگرگ را در خیلی از مناطق تا اواسط هفته پیش رو خواهیم داشت.

وی گفت: امروز پیش بینی می‌شود که بارش‌ها در نوار شمالی و شمال شرق کشور پیش رو داشته باشیم و کسانی که در استان‌های خراسان شمالی، رضوی و جنوبی هستند امروز باید منتظر بارش‌های رگباری باشند. سرکرده افزود: بعید نیست خطر آبگرفتگی معابر عمومی و بالاآمدن سطح آب رودخانه‌های فصلی را در این نواحی پیش رو داشته باشیم.

وی گفت: در نواحی کوهستانی احتمال جاری شدن سیلاب را داریم و پیش بینی می‌شود علاوه بر این استان ها، بارش را در نواحی مرکزی و دامنه‌های جنوبی البرز نیز داشته باشیم.

کارشناس سازمان هواشناسی افزود: استان‌هایی مانند زنجان، قزوین و البرز، تهران و شمال سمنان نیز همین شرایط را دارند و سواحل دریای خزر مانند مازندران و گلستان و در نواحی مرکزی کشور از جمله استان مرکزی، قم و همچنین استان اصفهان امروز بارش را هرچند به صورت پراکنده پیش رو خواهیم داشت.

سرکرده گفت: در استان یزد نیز همین طور است و در شمال و ارتفاعات استان کرمان و ارتفاعات سیستان و بلوچستان و نواحی شرقی استان هرمزگان امروز بارش را به صورت پراکنده و محلی پیش رو داریم.

وی افزود: از فردا علاوه بر این استان ها، استان‌های آذربایجان غربی، شرقی و اردبیل و کردستان نیز به ویژه در نواحی شرقی بارش خواهند داشت و در زاگرس مرکزی نیز مانند استان‌های همدان، چهارمحال و بختیاری و لرستان بارش‌های محلی و نقطه‌ای برای فردا پیش بینی می‌شود.

سرکرده گفت: آب‌های شمالی و جنوبی مواج است و پدیده غالب وزش باد در اکثر استان‌های شمالی است در واقع تا اواسط هفته یعنی سه شنبه غیر از نواحی جنوبی و غربی کشور در بیشتر استان‌های شمال شرق و غرب وزش باد، رگبار و رعد و برق پیش رو خواهیم داشت. وی افزود: پیش بینی می‌شود امروز دما در تهران ۲۴ درجه بالای صفر برسد و طی امروز و فردا نیز به ویژه در بخش‌های شمال شرق تهران هوا ناپایدار خواهد بود.

 

انتهای پیام/۱۱۱

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.