کد خبر : 112900
تاریخ انتشار : جمعه ۱۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۸
-

فضاپیمای اسرارآمیز چین به مدار زمین پرتاب شد

فضاپیمای اسرارآمیز چین به مدار زمین پرتاب شد
چین، یک فضاپیمای آزمایشی قابل استفاده مجدد را طی یک ماموریت محرمانه به مدار زمین پرتاب کرد.
به گزارش سورپرس، چین برای دومین بار طی دو سال گذشته، یک فضاپیمای قابل استفاده مجدد را در یک ماموریت مرموز، به مدار زمین پرتاب کرد.

خبرگزاری “شین‌هوآ” (Xinhua) گزارش داد که موشک موسوم به “Long March 2F” که حامل یک فضاپیمای آزمایشی است، از “مرکز پرتاب ماهواره جیوکوان” (JSLC) بلند شد.

شین‌هوآ اعلام کرد: این فضاپیمای آزمایشی پیش از بازگشت به محل فرود برنامه‌ریزی‌شده در چین، برای مدتی در مدار خواهد بود که طی آن مدت، فناوری‌های قابل استفاده مجدد در مدار تأیید خواهند شد. این کار طبق برنامه‌ریزی و برای ارائه پشتیبانی فنی و استفاده صلح‌آمیز از فضا انجام می‌شود.

گزارش شین‌هوآ تنها دو پاراگراف است و جزئیات بیشتری را ارائه نمی‌دهد اما گمان می‌رود که این وسیله نقلیه مرموز، یک هواپیمای فضایی رباتیک باشد که اندازه آن تقریبا در حد فضاپیمای رباتیک “بوئینگ ایکس-۳۷” (Boeing X-37) آمریکا است.

فضاپیمای اسرارآمیز چین به مدار زمین پرتاب شد

 

چین، یک فضاپیمای آزمایشی قابل استفاده مجدد را نیز در سپتامبر ۲۰۲۰، تحت شرایط محرمانه مشابهی به فضا پرتاب کرد. این وسیله که ممکن است همان وسیله‌ای باشد که اخیرا بلند شد، به مدت دو روز در آسمان باقی ماند و محموله کوچکی را پیش از فرود در چین، در مدار آزاد کرد.

برای مقایسه می‌توان گفت که فضاپیمای بوئینگ ایکس-۳۷ آمریکایی در آخرین ماموریت اسرارآمیز خود، بیش از ۸۰۰ روز به دور زمین چرخیده است. گمان می‌رود که نیروی فضایی آمریکا، دو هواپیما از هواپیماهای فضایی ۸.۸ متری ساخت بوئینگ را در ناوگان خود داشته باشد.

انتهای پیام/۱۰۱

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.