کد خبر : 60214
تاریخ انتشار : سه شنبه ۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۳
-

شکایت خانواده‌های قربانیان تیراندازی در پایگاه فلوریدا از عربستان

شکایت خانواده‌های قربانیان تیراندازی در پایگاه فلوریدا از عربستان
خانواده‌های قربانیانی که در سال ۲۰۱۹ به ضرب گلوله یک سرباز سعودی در پایگاه نظامی ایالت فلوریدا آمریکا کشته شدند، از عربستان شکایت کردند.

به گزارش سورپرس، روزنامه القدس العربی نوشت، وکلای مدافع این خانواده ها اعلام کردند، موکلان پرونده معتقدند امکان ندارد که عربستان از تندرو و افراطی بودن محمد الشمرانی، سرباز سعودی مطلع نبوده باشد.

ششم دسامبر ۲۰۱۹ الشمرانی ۲۱ ساله در حال آموزش در یک پایگاه دریایی آمریکایی در شهر پنساکولا به سمت نظامیان آمریکایی اقدام به تیراندازی کرد که در پی آن سه تن کشته و هشت تن دیگر زخمی شدند. این افسر سعودی در همین حادثه با تیراندازی پلیس کشته شد.

وکلای مدافع خانواده های قربانیان این حادثه در بیانیه‌ای اعلام کردند، الشمرانی هنگام پیوستن به نیروی هوایی عربستان تحت تحقیقات کامل قرار گرفته و عربستان متوجه شده که او افراطی و آمریکا ستیز است. این احساسات علنا در صفحه توییتر الشمرانی بیان شده است.

در این بیانیه آمده است که الشمرانی پس از پیوستن به ارتش در سال ۲۰۱۵ به صورت منظم ایدئولوژی تندروی را در شبکه های اجتماعی تبلیغ می کرد. شهروندان سعودی، اعضای دولت این کشور و اشخاصی در نیروهای هوایی هم این صفحه توییتری را دنبال می کردند و پیام های افراطی را که این سرباز منتشر می کرد، می خوانده و نظر می دادند.

وکلا در بیانیه خود اعلام کردند، الشمرانی با وجود این پیام ها از بین صدها دانشجوی نظامی برای اخذ بورس تحصیلی برای مشارکت در یک دوره آموزشی در آمریکا انتخاب شد و انتخاب وی به وزارت دفاع عربستان هم ابلاغ شده بود.

وکلا در ادامه گفتند، پادشاه و ولیعهد سعودی هم به قول خود درمورد  خانواده های این قربانیان عمل نکردند؛ دونالد ترامپ، رئیس جمهوری سابق آمریکا پس از وقوع این حادثه گفته بود، پادشاه و ولیعهد سعودی این خانواده ها را مد نظر خواهند داشت.

در پی این حادثه، عربستان متحد نزدیک واشنگتن این جنایت فجیع را محکوم کرد اما دفتر تحقیقات فدرال “اف بی آی” اعلام کرد، این نظامی سعودی دستکم از سال ۲۰۱۵ تندرو شده و حمله اش نتیجه سالها برنامه ریزی و آمادگی بوده است‌.

در  آن زمان تشکیلات القاعده در شبه جزیره عربستان مسئولیت این حمله را برعهده گرفت که تا زمان انجام حمله با الشمرانی در ارتباط بود.

پس از این حمله آمریکا ۲۱ نظامی سعودی در حال آموزش را پس از انجام تحقیقات و آگاهی از این مساله که آنها در شبکه های اجتماعی محتواهای توهین آمیز یا تروریستی یا ضد آمریکایی منتشر می کنند اخراج کرد.

انتهای پیام/۱۲۳

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.