کد خبر : 93561
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۲ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۳
-

«سال نو مسیحی»؛ تمرینی برای جهانی مهربان‌تر

«سال نو مسیحی»؛ تمرینی برای جهانی مهربان‌تر
مناسبت‌ها باید تلنگری باشند تا ما را یک قدم به آنانی که یادشان را گرامی می‌داریم٬ نزدیک کند.

گروه اجتماعی سورپرس: دکتر سوسن صفاوردی عضو هیات علمی دانشگاه در زنان دیپلماسی نوشت: بیست و چهار دسامبر و سال نو مسیحی دو مناسبت بزرگ در جهان که به نام و یاد پیامبر بزرگ الهی حضرت مسیح پیوند می‌خورد و سال روز تولدش بر اساس اجماع مورخان در بیست وچهار دسامبر با زینت بخشی به درخت کاج که همیشه سبز و سمبل زندگی جاوید است به نیایش و دعا برگزار می‌شود.

در حالیکه شب سی ویک دسامبر به جشن و سرور برای آغاز سال پرداخته می‌شود. سرگذشت این پیامبر بزرگ الهی عبرت های بزرگی نیز دارد:

اول: نوع تولد او بر خلاف تصور عموم و تجارب عرفی و طیبعی نه تنها تا به آنروز بلکه شاید تا ابد، کلیه باورهای انسان در این رابطه را به چالش کشید.

دوم: محک ایمان منتظران با نوع تولد حضرت عیسی و ترسیم سستی این ایمان با قضاوت و تهمت به حضرت مریم و عدم پذیرش امکان تجلی قذرت خالق در این ظرف.

سوم: منتظرانی که سالها عبادتشان در طلب ظهور منجی به محض خطر از دست رفتن جاه و مقام از یکسو و از سوی دیگر پذیرفتن غلط بودن عاداتی که تبدیل به باور آنها شده بود، بر باد رفت و به انکار او پرداختند و او را کافر خواندند.

چهارم: یارانی که به او پیوستند و با دستگیری حضرت عیسی از ترس جانشان او را انکار کردند.

پنجم: درسی که او به جهان بشری داد و انکار منکران و مخالفت دشمنان را به جهالت آنان به حقیقت عالم و رسالت خود ربط داد و از خداوند برای آنان طلب مغفرت کرد، چرا که رسالت او در دعوت برای مهربانی و نفی ظلم به یکدیگر بود. مناسبت‌ها باید که تلنگری باشند تا ما را یک قدم به آنانی که یادشان را گرامی می‌داریم، نزدیک کند. امید که سال نو مسیحی سالی برای جهانی مهربانتر نسبت به خود، همنوعان و طبیعت باشد.

 

انتهای پیام/۱۰۱

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.