کد خبر : 83664
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۸
-

رژیم صهیونیستی و تاریخ سازی جعلی برای دیگر کشور‌های جهان

رژیم صهیونیستی و تاریخ سازی جعلی برای دیگر کشور‌های جهان
رسانه‌ها با ارائه‌ی تصویری روشن از تاریخ برای نسل‌های بعدی میتوانند در جبهه‌ی تهاجم فرهنگی مقتدرانه‌تر عمل کنند.

گروه بین‌الملل سورپرس-علی عبدالصمدی؛ اسراییل کشوری است خیالی که ساکنینش با خرید و فروش و عمدتا با جنگ افروزی و غصب املاک غیر تشکیل دولت و حاکمیت داده اند. در این سرزمین خیالی اکثریت کلیمیان کشور‌های مختلف ساکن هستند که حال دور هم آمده و به خیال خام خود دولت تشکیل داده اند. آن‌ها سعی دارند تا تاریخ کلیمیان جهان را به رای خود تفسیر و تعریف کنند.

بنا بر تاریخ منقول ۱۰ قبیله از مجموعه‌ی قبایل دوازده گانه‌ی بنی اسراییل گم شده اند. علت اصلی این گم شدن در تاریخ فتح دولت افراییم به دست آشوریان طی دو مرحله و تبعید آنهاست. لازم به تذکر است که قوم بنی اسراییل در تاریخ دو دولت تشکیل دادند. یکی دولت افراییم که ده قبیله از دوازده قبیله‌ی بنی اسراییل را شامل می‌شد و شهرنابلس را پایتخت خود معرفی کردند و دیگری دولت یهود که شهر اورشلیم را پایتخت خود اعلام کردند. قوم یهودا و بنیامین که دولت یهود را تشکیل دادند چنین روایت کرده اند که ده قبیله‌ی دیگر که به لحاظ تعداد بیشتر از دو قبیله‌ی یهودا و بنیامین بوده اند از دولت یهودا جدا شده اند و اعلام استقلال کرده اند. در صورتی که معمولا افرادی که در اقلیت هستند از اکثریت جدا میشوند. از دیگر ادعا‌های یهودیان به جای مانده از قوم و دولت یهود این که اراضی اشغال دولت امروزی رژیم صهیونیستی ارثیه‌ی دولت یهود عهد باستان بوده وآن‌ها (اسراییلی‌های امروزی) حق تملک و مالکیت بی، چون و چرای آن را دارند.

دولت کنونی رژیم صهیونیستی که امروزه سعی میکند خود را میراثدار دولت یهود عهد باستان معرفی کنند، تمام هم و غم خود را بر تاریخ سازی و به قولی تحریف تاریخ متمرکز ساخته است. در برخی از برنامه‌هایی که از رسانه‌های فارسی زبان آمریکا مخابره میشود حتی تاریخ دیگر کشور‌ها از جمله ایران عزیز نیز با تحریف و دخل و تصرف بیان شده و میشود. در این برنامه‌ها آمده است که ایران عزیز ما در روزگار قدیم «پارس» نامیده میشد، زیرا واژه‌ی «پارس» در زبان عبری به معنای گشایش و فتح است و این واژه کشورگشایی پادشاهان ایران قدیم را تداعی میکرده است. حال آنکه «پارس» واژه‌ای پارسی سره است و نام یکی از اجداد هخامنشیان بوده که امروز نام استان فارس نیز از آن نام اقتباس شده است.

طی هفته‌های گذشته با روی کار آمدن مجدد طالبان در افغانستان و در کانون توجهات عمومی قرار گرفتن این کشور، باز هم رسانه‌های وابسته به رژیم صهیونیستی نمایشنامه‌ی قدیمی خود را روی صحنه بردند. این بار با ادعا‌های مضحک‌تر و خنده دارتر. در ادعا‌های جدید این رسانه‌ها آمده است که پشتون‌های افغانستان و پاکستان از باقی مانده‌ی نسل اسباط گمشده‌ی قوم بنی اسراییل هستند که امروزه به نام پشتون دوباره یافت شده اند. بر تمامی کسانی که ذره‌ای تاریخ را تورق کرده اند پوشیده نیست که پشتونها، افغانها، تاجیکها، کردها، لرها، آذریها، خراسانی‌ها و… همگی از بقایای نژاد‌های ایرانی هستند که روزگاری در کنار یکدیگر خوش و خرم زندگی میکردند و امروزه نیز علیرغم همه‌ی مرزبندی‌های به وجود آمده (به جبر تاریخ و دسیسه‌ی بیگانگان) همگی برای یکدیگر احترام قائلند.

پرداختن به تاریخ ایران قدیم از وظایف همه‌ی رسانه‌ها از جمله رسانه‌هایی است که مخاطب بیشتری دارند. تلویزیون و سینما ضمن عنایت به این نکته که از مخاطب میلیونی برخوردارند، با ساختن و ارائه‌ی فیلم و سریال و برنامه‌های مستند تاریخی میتوانند تصویر روشنی از گذشته برای نسل‌های ارائه دهند و در برابر تهاجم فرهنگی بیگانگان قدرتمندتر از قبل عمل کند.

 

انتهای پیام/۱۱۱

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.