کد خبر : 59974
تاریخ انتشار : یکشنبه ۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۰
-

تغییر پنهانی مدیر موفق در سکوت؟!

تغییر پنهانی مدیر موفق در سکوت؟!
همواره منبع اصلی توسعه و کارآمدی را نیروی انسانی نام برده‌اند زیرا این منبع است که می‌تواند منابع دیگر را خلق و یا برعکس با ضعف مدیریت و عملکرد ضعیف منابع دیگر را تخریب کند.

گروه اقتصادی سورپرس: واقعیت این است که هر میزان نیروی انسانی توانمند و سالم در بدنه مدیریتی کشور از هر منطقه و استانی باشد می توان از طریق این افراد موثر در جهت توسعه بخش و منطقه و به تبع آن کشور بسیار اثرگذار خواهند بود.

با این مقدمه می خواهیم در مورد یکی از تغییرات مدیریتی در وزارت جهاد کشاورزی که در چند روز گذشته اتفاق افتاد اشاره‌ای گذرا داشته باشیم.

متاسفانه سهم مدیریتی استانهای غرب کشور در سپهر مدیریتی کلان ناچیز و مربوط به تک ستاره ها و در مقیاس با استانهای بزرگ قابل مقایسه نمی باشد.

یکی از مسوولیتها در وزارت جهاد کشاورزی مدیرعاملی شرکت شهرک‌های کشاورزی بوده که از سال ۹۶ یه مهندس علی اشرف منصوری از نیروهای کارآمد و سالم ایلامی با رزومه معاونت استانداری و رییس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران و در مسوولیت‌های اجرایی مختلف  بوده که در همه این وظایف موفق و مدیر عملیاتی نشان داده است.

با این وجود در روز چهارشنبه ۲۹ بهمن بدون اطلاع قبلی جانشین ایشان معرفی شده و مراسم تودیع فوری برگزار می گردد.

در این خصوص موارد زیر قابل توجه است:

۱-از اختیارات وزیر محترم جهاد کشاورزی به عنوان رییس مجمع می باشد که تغییر ایجاد نمایند و ازترکیب دلخواه استفاده کنند.اما سوال اینجاست معیار این تغییر آیا عملکرد بوده یا معیارهای دیگری ملاک قرار گرفته است.؟!

مهندس منصوری که عملکرد ایشان مورد تایید هیات مدیره شرکت شهرکهای کشاورزی بوده و از قضا با توان مدیریتی خود باعث پیشرفت چشمگیر در حوزه ماموریت شرکت شده اند بطوریکه در دهه مبارکه فجر امسال بسیاری از پروژه های مورد افتتاح توسط رییس جمهور محترم در حوزه توسعه گلخانه های کشاورزی بوده‌ است.

۲-آیا تغییر بدون اطلاع قبلی و به صورت مخفیانه و فوری اخلاقی و علمی درست می باشد آن هم برای مدیری که از نظر عملکردی موفق بوده است؟ آیا این روش باعث کاهش انگیزه در دیگر مدیران نمی شود؟

۳-سکوت نمایندگان استانهای غرب کشور و بویژه نمایندگان استانهای ایلام و کرمانشاه و همچنین کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی به عنوان ناظر و همچنین متعهد در مقابل مردم نیز غیر قابل توجیه می باشد ؟ حوزه نظارت و اختیار قانونی و همچنین وفاداری به رای مردم حوزه انتخابیه و بخش کشاورزی واکنش در خور و توضیح لازم را می طلبد؟

۴-در سال جهش تولید که توسط مقام معظم رهبری نامگذاری شده است آیا در این مدت کوتاه تا پایان عمر کاری دولت تغییر مدیریتی در یکی از بازوهای بسیار مهم جهش تولید که با امنیت غذایی، تنظیم بازار، اقتصاد مقاومتی، جلوگیری از خروج ارز، حمایت از اشتغال و تولید داخلی و…. دارد مفید و ضروری بود؟

۵-بار دیگر ثابت شد معیارها برای عزل و نصبهای مدیریتی نه عملکرد و رزومه کاری و تخصص بلکه فشارهای بیرونی و لابی های رفاقتی و سیاسی می باشد که این جای تاسف دارد.

۶-استفاده از تجارب و تخصص مدیران موفق در این شرایط اقتصادی کشور بسیار مهم و موثر خواهد بود لذا انتظار می رود از وجود مدیران با سابقه درخشان چون مهندس منصوری بیشتر و بهتر استفاده گردد.

انتهای پیام/۲۳۴

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 2 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۲
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

حسن شنبه , ۲۰ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۷

منصوری مضخرفترین مدیر بود که کلی سرمایه و مردم را بدبخت مرد سری به دادگاه و پرونده های ایشان بزنید

حسن قربانی شنبه , ۲۰ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۷

منصوری مضخرفترین مدیر بود که کلی سرمایه و مردم را بدبخت مرد سری به دادگاه و پرونده های ایشان بزنید