کد خبر : 131822
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۲
-

ایران در منطقه رتبه اول کشاورزی را دارد

ایران در منطقه رتبه اول کشاورزی را دارد
قائم مقام صندوق بیمه کشاورزی کشور گفت: هم اکنون ایران در بیمه کشاورزی در منطقه رتبه اول را دارد و به لحاظ فناوری، آیین نامه و قانون در این حوزه پیشرو است.

به گزارش پایگاه خبری سورپرس به نقل از صدا و سیما، علیرضا آل امین در جلسه ستاد بیمه کشاورزی و تجلیل از بیمه گذاران نمونه استان زنجان گفت: با سازمان‌های بین المللی مربوطه مکاتبات انجام شده است که به زودی دبیرخانه بیمه کشاورزی کشورهای منطقه در ایران تأسیس خواهد شد که این امتیاز و بُرد بلندی به لحاظ دیپلماسی برای کشور محسوب می‌شود.

وی با تاکید بر لزوم برنامه ریزی جهت ماندگاری کشاورزی برای آیندگان، گفت تمام کشورهای پیشرفته دنیا به این نتیجه رسیده اند که اگر در ۲ حوزه پیشرو باشند کشورشان موفق است که این موارد حوزه نظامی و بخش کشاورزی است.

آل امین با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب از سال‌ها پیش بر اهمیت این بخش تاکید داشتند، یادآورشد: پیشرفت و رسیدن به خودکفایی در تولید برخی از محصولات را مدیون رهبری هستیم که اگر تدابیر ایشان نبود شاید الان این بخش نابود شده بود.

وی گفت: از ظرفیت بسیج برای توسعه بیمه استفاده کردیم و در این خصوص تفاهمنامه منعقد شده با آن‌ها به مرحله عملیاتی رسیده است که بر این اساس باید تبلیغ و مزایای بیمه را تبیین کنند.

آل امین افزود: بانک‌ها در اعطا و امهال تسهیلات نقش بیمه را نیز در نظر بگیرند چراکه اگر بیمه باشد به یقین تسهیلات اعطایی در همان بخش هزینه می‌شود و بانک کشاورزی نیز تلاش زیادی در این خصوص داشته است.

وی با بیان اینکه دنیا به سمت هوشمند سازی و استفاده از فناوری‌های نوین در حرکت است و کشور ما نیز نباید از آن عقب بماند، گفت: کار جدید این صندوق، که برای اولین بار در تاریخ ایران اتفاق افتاد، حمایت از محیط زیست است.

ایران در منطقه رتبه اول کشاورزی را دارد

آل امین گفت: شعار حمایت از محیط زیست را دیگران دادند، ولی دولت سیزدهم آن را عملی کرد به طوریکه از وحوشی که در حال انقراض هستند حمایت می‌شود و اگر این حیوانات به مزارع کشاورزان و یا دامِ دامداران خسارتی وارد کنند و کشاورزان آسیبی به این وحوش نزنند، خسارت آن‌ها از سوی دولت پرداخت می‌شود.

وی با بیان اینکه امسال ۳۰ میلیارد تومان برای این کار تأمین شده است، تاکید کرد: مسؤولان و دولت برای حمایت از بخش کشاورزی به جد وارد صحنه شده اند که در این راستا و برای تحقق اهداف باید بیمه محصولات فرهنگ سازی شده و توسعه یابد.

 

انتهای پیام/۱۰۱

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.