کد خبر : 60257
تاریخ انتشار : سه شنبه ۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۶
-

افزایش چشمگیر اعتبارات بخش‌های آسیب‌پذیر با تلاش کمیسیون اجتماعی

افزایش چشمگیر اعتبارات بخش‌های آسیب‌پذیر با تلاش کمیسیون اجتماعی
نایب رییس کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: کمیسیون اجتماعی تمام تلاش خود را به‌کار گرفت تا اعتبارات بخش‌های آسیب‌پذیر را تا جایی که امکان داشت، افزایش دهد.

به گزارش سورپرس و به نقل از خانه ملت، ولی اسماعیلی، نماینده‌ی مجلس در رد اظهارنظرهایی مبنی بر وضعیت نامطلوب اعتبارات تخصیص‌یافته به بخش اجتماعی در لایحه بودجه ۱۴۰۰، اظهار کرد: انصافا بودجه اجتماعی این گونه نبوده و کمیسیون اجتماعی هم تمام تلاش خود را به‌کار گرفت تا اعتبارات این بخش را تا جایی که امکان داشت، افزایش دهد.

وی با اشاره به مصادیق افزایش اعتبارات بخش‌های مختلف حوزه اجتماعی در بودجه ۱۴۰۰، افزود: ما تلاش کردیم تا اعتبارات مربوط به بخش‌های مختلفی که به این کمیسیون مربوط می‌شود افزایش یابد، کما این‌که در کمیسیون تلفیق، بودجه آسیب‌های اجتماعی، معلولان و اقشار تحت پوشش دستگاه‌های حمایتی همچون سازمان بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی(ره)، رزمندگان معسر و والدین شهدا را به ۲ برابر افزایش دادیم.

حقوق معلولان متناسب با نرخ امکانات مورد نیازشان افزایش داده شد

نماینده مردم گرمی در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ما حقوق معلولان شدید را از معلولان متوسط جدا کردیم و میزان حقوق آن‌ها را متناسب با افزایش نرخ ابزار و امکاناتی که نیاز دارند، افزایش دادیم.

اسماعیلی بیان کرد: اعتبارات تخصیص‌یافته به سازمان تامین اجتماعی از دیگر بخش‌های مرتبط با این کمیسیون بود که مبلغ ۶۰ هزار میلیاردی که در لایحه بودجه دولت تعیین شده بود را به ۱۲۰ هزار میلیارد افزایش دادیم، بنابراین ما به سهم خود برای بخش‌های مختلف حوزه اجتماعی سنگ تمام گذاشتیم.

پیگیری جدی همسان‌سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی

وی یادآور شد: ساماندهی وضعیت مستمری‌بگیران سازمان تامین اجتماعی و بازنشستگان کشوری و لشکری در کل کشور از دیگر پیشنهادات این کمیسیون بود که در لایحه بودجه ۱۴۰۰ لحاظ شد.

نایب رییس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: ما تمام تلاش خود را به‌کار گرفتیم تا تبعیضی که در مورد حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی وجود دارد در لایحه بودجه ۱۴۰۰ رفع شود و در صحن نیز تامین اعتبارات لازم برای همسان‌سازی حقوق آن‌ها را به‌طور جدی پیگیری خواهیم کرد.

 

انتهای پیام/۱۱۱

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.