کد خبر : 113130
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۴
-

اشتباهات مادران در دوران شیردهی

اشتباهات مادران در دوران شیردهی
برخی مادران شیرده در دورران شیردهی شان ممکن است مرتکب برخی اشتباهات شوند که خودشان اطلاعی در این باره ندارند!

به گزارش سورپرس؛ دکتر نیستانی متخصص تغذیه گفت: نکته بسیار مهم این است که نوزادی که به دنیا می‌آید ماهیچه‌های ضعیفی دارد و برایش پر حرکتی از جمله مکیدن کار سختی است.

شیر هفته اول که به آن آغوز می‌گوییم شیر غلیظی است و کسب آن برای بچه کار سختی است پس طبیعی است که گاهی از اوقات نق بزند، سیر نشود تا ماهیچه‌ها به مرور زمان تقویت شود و آمادگی لازم را برای مکیدن پیدا کند. تحقیقات نشان داده‌اند نوزادانی که شیر مادر می‌خورند در آینده کمتر به بیماری‌های روانی مبتلا شوند و از نظر ایمنی قوی‌ترند. متاسفانه خیلی از مادران در ماههای اول به خاطر شکایات بدون کلام نوزادان به وی شیر خشک می دهند.

تقریبا هیچ دارویی موجب افزایش شیر نمی‌شود وی ادامه می‌دهد: خیلی از مادران از داروها و قطره‌های شیرافزا استفاده نمی‌کنند عاملی که باعث افزایش شیر می ‌شود تکرر مکیدن نوزاد است. مورد دوم حال روحی مادر است مادرانی که در محیط پر تنش قرار دارند و اضطراب دارند از نظر هورمونی دچار اختلال می‌شوند و می‌توانند روی شیر مادر تاثیر بگذارد.

درپاره ای از موارد واقعا شیر مادر به علت بیماری و یا علل ناشناخته کم است و نوزاد به خوبی وزن نمی‌گیرد و طبیب از اینجا متوجه می‌شود از لحاظ بالینی شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد شیر مادر کم است یا کافیست و از آن جمله میزان دفع ادرار و مدفوع و رشد نوزاد می‌باشد. وی افزود: مادرانی هستند که دردوران شیردهی چند برابر غذا می‌خورند در صورتیکه توجه نمی‌کنند که کالری که برای شیردهی نیاز است ۹ ماه پیش ذخیره شده است.

نتیجه این می‌شود که مادر به طور کلی ۱۵ کیلو بعد از دوران بارداری افزایش وزن پیدا کرده است،‌۷ کیلوگرم هم در دوران شیردهی اضافه می‌کند حال ۲۲ کیلو اضافه وزن دارد بنابراین نیازی به اضافه دریافت در آن حدی که مادران فکر می‌کنند وجود ندارد و برای کاهش وزن می‌توانند به یک متخصص تغذیه مراجعه کنند.

انتهای پیام/ ۲۸۰

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.