کد خبر : 85920
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۶
-

استفاده از پماد موضعی خرما در کاهش درد زانو

استفاده از پماد موضعی خرما در کاهش درد زانو
پژوهشگران دانشگاه علوم پزشکی تبریز، با انجام یک مطالعه عنوان کردند که استفاده موضعی از پماد خرما می‌تواند باعث کاهش درد و خشکی زانوی بیماران شده و فعالیت روزانه بیماران را بهبود ببخشد.

به گزارش سورپرس، در سال‌های اخیر به دلایل مختلف استفاده از طب سنتی و طب مکمل در درمان بیماری‌ها افزایش یافته است. برخی معتقدند که داروهای طب سنتی با عوارضی کمتر می‌توانند به تنهایی یا در کنار درمان‌های رایج مورد استفاده قرار گیرند.

خرما یکی از گیاهانی است که از دیرباز، هم به عنوان غذا و هم به عنوان دارو در کشور ما استفاده شده است. یکی از مصارف مهم خرما در طب سنتی ایرانی، استفاده از آن در بیماری‌های مفصلی است. بر همین اساس پژوهشگران دانشگاه علوم پزشکی تبریز با انجام یک مطالعه تاثیر مصرف موضعی خرما را بر علائم بیماران مبتلا به آرتروز زانو، بررسی کردند.

بررسی‌های این تحقیق نشان داد که استفاده موضعی از پماد خرما توسط بیماران مبتلا به آرتروز زانو، باعث کاهش درد و خشکی زانوی بیماران شده و فعالیت روزانه بیماران را بهبود می‌بخشد. همچنین که علاوه بر اثربخشی (Efficacy) مناسب این دارو، عارضه قابل توجهی نیز برای مصرف‌کنندگان مشاهده نشد.

پژوهشگران این مطالعه معتقدند با توجه به امکان استفاده از این دارو در سایر بیماری‌های مفصلی، نتایج این مطالعه می‌تواند در پژوهش‌های بیماری‌های مفصلی استفاده شود.

نتایج این پروژه تحقیقاتی با عنوان «بررسی اثر فرآورده موضعی خرما بر علائم بیماران استئوآرتریت زانو در مقایسه با ژل دیکلوفناک: کارآزمایی بالینی تصادفی شده» در پایگاه نتایج پژوهش‌های سلامت کشور منتشر شده و اصغر علمی، سید محمد باقر فضل جو، علیرضا باقرزاده کریمی، آرمان زرگران، مهرداد کریمی؛ پژوهشگران دانشگاه علوم پزشکی تبریز در انجام آن مشارکت داشتند.

انتهای پیام/۱۲۳

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.